Depune petiție

Petiții

Cadrul normativ privind dreptul de petiționare

Modul de depunere a petiției

Prin petiție în sensul Codului administrativ, se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

Cerințele față de conținutul petiției: Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

numele și prenumele sau denumirea petiționarului;

domiciliul sau sediul petiționarului și adresa de poștă electronică dacă se solicită răspuns pe această cale;

denumirea autorității publice;

obiectul petiției și motivarea acesteia;

semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.

Petiția este însoțită, după caz, de documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice a reprezentantului împuternicit, de documente sau dovezi prevăzute de reglementările legale sau considerate utile de către petiționar pentru susținerea petiției sale.

După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat prin intermediul adresei electronice indicate despre numărul de înregistrare a acesteia.

NOTĂ! Petițiile anonime sau cele depuse fără indicarea adresei poștale sau electronice a petiționarului nu se examinează.

Petițiile în formă electronică cu semnătura electronică în adresa Agenției Feroviare vor fi expediate la adresa de e- mail: info@af.gov.md.

IMPORTANT! În procesul examinării petiţiilor în format electronic Agenția Feroviară va asigura confidenţialitatea datelor personale şi a informaţiei comunicate, în conformitate cu cerinţele legislaţiei.

Dacă petiția nu corespunde cerințelor prevăzute de legislație, solicitantului i se indică asupra neajunsurilor și i se acordă un termen rezonabil pentru înlăturarea lor. În cazul în care petiționarul nu înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu se examinează.

În cazul în care nu dispuneţi de o adresă electronică, vă recomandăm să expediaţi petiţia în formă scrisă pe suport de hârtie:

prin intermediul Î.S. „Poşta Moldovei" la adresa poştală Agenția Feroviară: str. Alecu Russo nr. 1, bloc A, Chișinău, MD2068, Republica Moldova;

la sediul Agenției Feroviare, în Cancelarie.

Agenția Feroviară are dreptul să verifice autenticitatea informației furnizate de petiționar și, dacă este necesar, să solicite informații/date suplimentare pentru examinarea și soluționarea petiției și de a furniza un răspuns.

Rezultatele examinării petiției vor fi remise pe adresa electronică a solicitantului (în cazul petiției, depuse electronic) sau prin intermediul oficiului poștal, în termenele stabilite de Codul administrativ al Republicii Moldova nr.116/2018.

Atașament
Tipul petiționarului
Preferințele de limbă

Petiție

Acest formular trebuie salvat în PDF și semnat folosind serviciul MSIGN

În acest formular includeți doar informații textuale.

Numai un singur fișier.
Limită 10 MB
Tipuri de fișiere permise: pdf
Doresc ca răspunsul să-mi fie transmis în format electronic sau pe suport hârtie:

Notă

În procesul examinării petiţiilor în format electronic vă asigurăm confidenţialitatea datelor personale şi a informaţiei comunicate, în conformitate cu cerinţele legislaţiei în vigoare. 

Petiţiile în formă electronică trebuie să corespundă cerinţelor legale stabilite pentru un document electronic. Dacă acestea nu vor corespunde cerinţelor date şi/sau nu vor conţine informaţia, solicitată în mod obligatoriu în formularul petiţii on–line, ele nu vor fi examinate.  
În cazul în care nu dispuneţi de o adresă electronică, vă recomandăm să expediaţi petiţia în formă scrisă pe suport de hârtie la adresa poştală, Republica Moldova, mun. Chișinău, Piața Marii Adunări Naționale 1.

Termeni și condiții

Date cu caracter personal *
Validare date introduse *
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.